30 iulie 2016

…meanwhile, in Munich…

…mă întrebam cînd va veni primul student, nemulțumit că a picat la examen, să-mi taie gîtul. 

„Stimate domnule profesor, oare cînd aș putea să-mi verific lucrarea de examen? Știți, imediat după, am avut un sentiment foarte pozitiv. Dar acum sunt foarte surprins să văd ca am picat. Cu respect etc., Melih Xulescu.”
„Stimată doamnă, îi raspund, cum am explicat în repetate rînduri la întîlnirile noastre de la curs, după nu mai am nimic de a face cu acele lucrări. Vă rog să vă adresați secretariatului. Cu același respect etc., etc., Dr. P.”
„Oh, îmi răspune prompt, și parcă îl vedeam roșind în fața displayului, vă rog să mă scuzați. Respect, etc. PS: Sunt de gen masculin :-)”
„Oh, îi răspund simetric, vă rog să mă scuzați. De vină este lipsa mea de cunoștințe în materie de limbi și culturi străine. Oare de unde vine prenumele dvs.?”
„’Melih’ înseamnă ‚dulce’ în limba arabă. Dar eu însumi sunt turc.”
„Aha, deci numele dvs. trebuie să fie înrudit cu cuvîntul latin ‚mel’, care înseamnă ‚miere’. Pînă la urmă suntem toți foarte aproape unii de alții.”
„Da, îmi răspunde, asta este și impresia mea. Suntem toți foarte aproape unii de alții.”

Domnu’ Inginer își face apariția spectaculoasă în grădină, cu două sticle de bere rece pe care le ciocnește una de alta, clincănind a invitație. La urma urmei, îmi spune, nu i-ar folosi la nimic să-ți taie gîtul, pentru ca l-ar împușca poliția și atunci n-ar mai putea să treacă examenul. Nu, sigur că nu, aprob eu, cum aș putea să-l trec cu gîtul tăiat?

Un comentariu:

Rudolph Aspirant spunea...

Pinocchoooooo...m-a banat/blocat Andy 2qr2bstr8, de pe Facebook pe baze de neintelegeri culturale....of, si cat m-am chinuit sa incerc sa explic...dar a fost prea tarziu...stau mofluz de o saptamana, efectiv nu vad cum as putea sa repar...de ce nu esti pe Facebook unde sa pot sa-ti cer sfatul ? Ca venise vorba si de periferic vs central, venise vorba si de Turcia, numai tu m-ai fi inteles corect (dintre toti aialaltii de pe Facebook), plus precis ai fi salvat situatia daca ai fi fost acolo, (desi probabilitatea ar fi fost redusa pt asa ceva, deoarece nu era o conversatie realmente academic interesanta, insa macar aas fi fost fost sigur ca macar 1 nu sare precipitat la concluzii in acel mediu favorizant de nervi si ostilitati). Ooooooffff. Zau, daca iti faci cont vreodata, nu uita, cauta-ma si pe mine, sa fim prieteni. Sunt inca prieten cu Madelin...bine ca mi-am adus aminte, ca nu am mai citit ce scrie in ultima vreme...ma duc sa citesc ce mai scrie.
Tu ce mai faci, esti bine ? Eu mai trec din cand in cand pe blogul tau, dar mai rar, ca e ca si cum as pleca in drumetie, si trebuie sa o iau pe o vale, si pe urma pe un deal, si e pe un drum mai ocolit, nu e asa pe autostrada.