27 noiembrie 2008

Și o plecăciune

Iertare, zic, căci mintea mi-a fost prinsă.

Chestiuni de servici, dragi mie (ca sarea’n ochi), si pe care nu le voi numi aici. Pe drept si pe nedrept, de-a valma, intrupate in aceeasi persoana. L-as fi strins de git, impuscat si aruncat pe fereastra, cu toata redundanta. L-as fi dat cu capul de peretii de rigips, dar probabil ca nu as fi reusit decit sa fac gauri. Pacat de pereti.

Din motive de educatie si conveniente sociale, nu am facut-o. Mi-am inghitit agresiunea si mi-a venit sa vomez. La telefon mi-a spus politicos la revedere, peste doua minute era la usa. A vazut biroul plin si mi-a soptit sa vin afara. In holul si mai plin, l-am facut albie de porci in gura mare. Am invatat sa fac asta cu politete nemteasca. Ce tema draguta pentru Germana fără profesor, nu-i asa?

In acelasi timp, domnul Șerban făcea exercitii de stil.

I-am cerut șefului o audiență și m-am dus ca diva la tragedie. N-a mișcat nici o geană, nici o sprânceană: Nu are. Cind am terminat, m-a privit fix in ochi. Fara revolta, fara dusmanie, fara teama. Doar neînduplecat. Si poate cu aceeasi prietenie pe care mi-o arăta de pe vremea cind lucram amindoi cot la cot. Cauza era pierdută.

Prin miezul noptii, trebuie să fi fost pe jumătate treaz, pe jumătate in vis. Mi-a venit in minte o răutate cruntă: As fi putut sa ma ridic de pe scaun, sa ma prosternez in fata lui, sa ii pup virful pantofilor noi la care ma tot uitam in timp ce vorbea, apoi sa ma ridic cu demnitate si sa parasesc biroul.

Iertare, zic, căci mintea mi-a fost prinsă.

23 de comentarii:

Anonim spunea...

Ufff, ce zile deprimante s-au scurs...
Nu stiu cum se face ca, atuncea cand un om pe care il iubex are clipe grele, un alt om pe care il iubex, fara nici o legatura cu primul, are si el clipe grele. Ufff. In clipele astea chiar sumt amarata ca nu sunt o zana buna deadevaratelea, casa pot alunga, cu scanteile uneui bagjhete reci sau calde, toate amintirile momentelor nashpa.

Pinocchi0 spunea...

Deprimant, da, e cuvintul cel mai potrivit. Poate ca exista o explicatie foarte simpla: E luna dinaintea Craciunului, cind toata lumea alearga bezmetica in toate directiile si e depresiva din cauza vremii. Atunci Craciunul ar trebui sa fie adevarata mantuire, nu? :-)

Anonim spunea...

Nu ti-ai pierdut jobul, nu? E vorba de altceva, sper.

Daca nu sunt indiscret, la ce fel de pehasde vrei sa te inscrii? I'm curios like a monkey.

Anonim spunea...

Pinocchio, îmi pare rău să-ţi dau încă o veste deprimantă, dar dumneata nu eşti în stare de răutăţi (cu atât mai puţin crunte). :) Pentru asta, îţi trebuie un anumit talent, care de obicei transpare prin toţi porii.

Anonim spunea...

mersi pt entry-ul cu 'exercitii de stil', dar se pare ca din ele a ramas (c/o (dez)onor cenzura) ceva de genul 'ex.r.it.i d. st..'

Pinocchi0 spunea...

WE: Nu mi-am pierdut jobul, dar daca o tinem tot asa o sa caut de bunavoie si intr-o naiva speranta altul mai potrivit. Pehasde?? Inca unul?? Ah, postul de acum citeva zile... pai nu de mine era vorba, ci de Prinzessa mea.

Vlad: Ce dezamagire!! (Of, of si'un pantof, spunea bunica mea cu inima albastra.)

ALS: Nu toate exercitiile de stil se publica, nu-i asa? Ca de-asta sunt exercitii. Cenzura? Nuuuu. Critica si acceptarea sau respingerea manuscrisului.

Anonim spunea...

am primit mesajul, dar raspunsul meu s-a intors. lasa-ma sa ma gandesc un pic la intrebarea ta.

Anonim spunea...

eu nu am fost cenzurat/refuzat NICIODATA (decit, typically, pe unele bloguri)!
ma rog, presupun ca trebuie sa aveti si voi, bloggerii, o satisfactie ;)
so lame...

Pinocchi0 spunea...

Exista un inceput pentru orice.

Anonim spunea...

cu 'inceputul' asta sa ramineti!
BIG deal. smart move. cool job.
eu nu mai calc p-aici...

Pinocchi0 spunea...

Va multumesc cu plecaciune, domnule.

Anonim spunea...

O mica uimire
Oare personaj-ei si personaj-ele care clameaza de sapte ori pe zi "io nu mai calc pe aici" si apoi se-ntorc senine casicandnici, oare, zic, astea (astia) se exista deadevaratealea? Ca e putin cam ireal, asa. Ca linistea de dupa...

Anonim spunea...

madelin, am mai calcat eu pe blogu-ti dupa paruiala d-acu citeva luni??
NU.
si asa va fi si aici!
(pe mine nu ma intereseaza sa dialoghez, ci doar sa make a point; pt dialoguri am cercul meu de prieteni & cunoscuti. din viata REALA!)
adios

Anonim spunea...

QED

You (and I mean plural, both-like) are so predictable!
PS
Cool scrisorile de la pagina doospatru'

Pinocchi0 spunea...

*LOL*
Madelin, chestia de mai sus puteam sa o cintam in duet la unison, tu si cu mine.
Dar care scrisori si care pagina 24??

Anonim spunea...

http://www.dilemaveche.ro/index.php?nr=250&cmd=articol&id=9593

Pinocchi0 spunea...

Madelin, multumesc pentru link, m-am lamurit: domnul ALS continua sa faca exercitii de stil, imprumutind, printre altele, stilul Zazei. E palid, si e exact ceea ce Zaza eticheteaza drept folosit stilul ei "aiurea'n tramvai". Mi se pare ca a confundat Dilema Veche cu blogosfera.

Zaza spunea...

Hm, chiar aşa să fie? Eu nu cred că e pastişă, mai degrabă e Stambulul cu ale lui.

Parol!

Anonim spunea...

pai, 'blogul' meu este dilema v.; doar ca scriu pe bani ;P
iar scopul meu nu este, in NICIUN caz, sa fiu placut de un gay cu blog: sint blogo- + homofob

Pinocchi0 spunea...

Desigur domnule. Acesta este si motivul pentru care nu mai calcati pe aici.

Anonim spunea...

exact! doar ca vreau sa am intotdeauna ultimul cuvint ;P

Pinocchi0 spunea...

*LOL*

Anonim spunea...

"exact! doar ca vreau sa am intotdeauna ultimul cuvint ;P"

si anume "asa e"